Pages

Tuesday 24 December 2013

Merry X-Mas et Joyeux Noël

No Xmas for me, for it just does not exist here. I worked today and will work tomorrow too. 
I am bringing chocolate for my workmates tomorrow, just to try and feel Christmassy.
What I wrote on the box is actually new year wishes since New Year is the real big deal in Turkey. Santa Claus, street ornaments and illuminated trees are symbols that Turkish people use to celebrate the new year and not at all for Xmas.
I will have a Turkish friend over for dinner tomorrow but nothing too fancy.
Merry Xmas to you all.
--------------------------------------------
Pas de Noël pour moi car cela n'existe tout simplement pas ici. J'ai travaillé aujourd'hui et ce sera également le cas demain.
J'apporte des chocolats au bureau demain afin d'avoir tout de même un peu l'esprit de Noël.
Ce que j'ai écrit sur la boîte est en fait des vœux pour la bonne année. C'est le nouvel an qui importe énormément ici. D'ailleurs, le père Noël, le sapin et les rues illuminées sont des symboles que les turcs ont repris pour la nouvelle année et non pour Noël.
J'invite une amie turque a dîner demain soir, mais sinon je ne prévois pas de faire qqch de particulier. 
Joyeux Noël à tous.