Pages

Sunday 30 March 2014

Exam

Salut à tous,

J'ai enfin fini mon premier cycle de turc. J'ai passé 3 heures d'examen ce matin et j'ai eu 100% de réussite, la note maximum! En iyi öğrenciyim!!

Cela va me permettre de respirer les week-ends puisque j'effectuerai mon niveau 2 en cours du soir et non plus le Samedi et le Dimanche matin. J'aurai donc beaucoup plus de temps à consacrer aux visites pendant le week-end.
C'est donc l'esprit libre que j'ai pris un brunch dans un quartier pittoresque d'Istanbul avant de faire un détour par le Marché Egyptien (Marché aux épices) pour prendre cette photo de Yeni Camii (Le Mosquée Nouvelle)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi there,
 
I've finally sat through my Level 1 Turkish Exam and I passed with flying colours! 100% success, you cannot top that! En iyi öğrenciyim.
I now can take a proper break during the week-ends to come, for I will attend Level 2 classes as evening classes. (As opposed to Saturday and Sunday mornings) Which means a lot more time to visit the city...
Satisfied with my results, I had a brunch in a picturesque area of the city, followed by a quick tour of the Egyptian Market (Spices Market) in order to snap this picture of Yeni Camii (The New Mosque)